Zdrowe śniadanie do szkoły

5 (100%) 1 vote

Śniadanie, czyli najważniejszy posiłek, powinno dawać energię na cały dzień. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci, które rosną, rozwijają się i cały czas uczą czegoś nowego. Dlatego warto zadbać o to, by ich śniadanie zabierane do szkoły było naprawdę odżywcze i przede wszystkim zdrowe.

Śniadanie dla dziecka – co powinno ono zawierać?

Dzieci, które rano nie zjedzą porządnego śniadania mają problemy z koncentracją, a co za tym idzie – gorzej radzą sobie z nauką. Taka sytuacja nie jest też oczywiście zdrowa dla ich organizmu. Szczególnie wtedy, gdy zaczynają sięgać po wysokokaloryczne i sztuczne przekąski. Odpowiednie i pożywne śniadanie dziecka powinno zawierać składniki, które pozytywnie przyczynią się do jego rozwoju, a są to: pełnowartościowe białko, wapń, witaminy z grupy B, żelazo, jod, cynk, kwasy tłuszczowe (zwłaszcza te z grupy omega-3). Warto zwrócić uwagę na to, że te ostatnie wpływają na prawidłową pracę mózgu, optymalny rozwój neuronów i budują równowagę hormonalną organizmu. Dziecku na śniadanie do szkoły warto przygotowywać pieczywo pełnoziarniste, do tego warzywa (ważne są też zielonoliściaste) i ser biały (zmiksowany np. z olejem lnianym, zawierającym kwasy omega-3). Warto stawiać tutaj na nabiał ekologiczny, wolny od GMO. W diecie dziecka powinny znaleźć się także: chude mięso, jaja i ryby.

Zdrowe posiłki dziecięce

W szkole bardzo ważne jest też spożywanie pełnych witamin owoców (bananów, winogron, jabłek). Jako przekąska posłużyć mogą zaś orzechy, które bogate są w witaminę B oraz żelazo. Niedobór tych składników powoduje znużenie i drażliwość. Do picia najlepiej dać dziecku wodę albo sok – idealną opcją jest ten świeżo wyciskany, ale jeśli nie ma się do takiego dostępu, trzeba postawić na ten z jak najmniejszą ilością cukrów. Obecnie rodzice, którzy nie mają czasu albo możliwości przygotowywania pierwszych i drugich śniadań dla swoich dzieci, mogą postawić na to, co kupić można w szkole. Nie trzeba bowiem obawiać się tu niezdrowych przekąsek. Już od jakiegoś czasu bowiem wprowadzone zostały regulacje, które mówią o tym, jakie produkty można sprzedawać. Normą stał się więc sklepik szkolny ze zdrową żywnością. Można tam kupić pieczywo zwykłe i półcukiernicze, ale także kanapki, sałatki oraz surówki. Do wyboru (wedle ustalonych norm) mogą być także produkty zbożowe i mleczne, takie jak: jogurty, kefiry, maślanki, mleko (w tym smakowe), ser twarogowy i serki homogenizowane albo produkty zastępujące produkty mleczne, wyprodukowane na bazie soi, ryżu, owsa, migdałów. Jak więc widać, istnieje wiele opcji na to, by dziecko mogło zjeść zdrowe śniadanie, które doda mu prawdziwej energii. Trzeba jedynie od najmłodszych uczyć je zdrowych nawyków żywieniowych – by samo chciało wybierać i jeść odpowiednie posiłki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *